Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Další pohled

6. 1. 2008 12:38
Zlaté slepice jsou pro české lékaře právě ti,

co pravidelně od nich odcházejí s taškou plnou receptů a doma mají šuplíky narvané krabičkami léků. Co na to, že tito lidé, kouří, pijí alkohol, přežírají se a jediným pohybem pro ně je cesta k lednici pro láhev piva nebo přepínání televize. A to už nemluvím o jejich vyloženě špatných stravovacích návycích a neskutečné nadváze. Zlostnou povahu léčí prášky, bolesti žaludku rovněž a stačilo by změnit stravu a být v pohodě. Právě na takové "chronicky nemocné" i jejich lékaře by měly platit mantinely amerických pojišťoven i u nás. Nebo po staročesku "malý dvorek, dlouhý bič".

0 0
možnosti

Venera

6. 1. 2008 16:23
Re: Zlaté slepice jsou pro české lékaře právě ti,

R^R^R^!

0 0
možnosti

Honza

6. 1. 2008 12:19
Děkuji Vám,

 velmi zajímavý článek, máte karmu. Nenechte se vytočit a otrávit  povýšenými reakcemi blazeovaných hlupáků viz. xaeris)

0 0
možnosti

xaeris

6. 1. 2008 14:13
Re: Děkuji Vám,

Bývaly tu časy, kdy nám bylo vysvětlováno, že všechno co funguje v CCCP je správné a jestli se chceme sami sobě zavděčit, musíme v opičení bolševiků překonat je samotné.A tak tu fungovaly všeliké nesmyslné debilní chozrasčoty, přestože místo sčotu už se všude počítalo na kalkulačkách či nedostatek masa či toaletního byl vysvětlován tím, že v Rusku přece není vůbec, takže si važme i toho mála a nestěžujme si, apod. Přežili jsme, a teď je nám pro změnu stejně  horlivě  předhazováno, že zdravotní pojištění a péče stojí  třeba v USA majlant,  a tak, holoubci, buďte zase rádi, že tentokrát platíte jen 30,-Kč (zatím).Ale už se neřekne, co v USA stojí litr benzinu, kolikanásobek tam činí průměrná mzda či dokonce důchod  v poměru k českým chuďasům.A když to v těchto souvislostech odmítám akceptovat, tak jsem zván blazeovaným hlupákem.No nic, pro mne ale určitě lepší,  než být za chytrou horákyni made in CCCP, pardon, nyní USA. 

0 0
možnosti

Tomsa

6. 1. 2008 12:16
Výborný článek !!!!

Děkuji za znamenitý článek, který snad pár lidem otevře oči, než začnou u lékaře frfňat nad 30 Kč. Byl jsem v USA vícekrát a zcela potvrzuji uvedené reálie. Já osobně s platbami u lékaže souhlasím, zatím co jsem otestoval známé lékaře, tak i oni. Navrhuji autorce, zda by článek nechtěla otisknout (pokud to autorská práva iDnes dovolují) i v tištěných médiích, která asi (na rozdíl od internetu) jsou lidem volajícím po zdravotnictví "zdarma" (zdůrazňuji ty uvozovky!) bližší...

0 0
možnosti

Autorka

6. 1. 2008 12:49
Re: Výborný článek !!!!

Diky, rada to zkusim :-)

0 0
možnosti

Andrea

6. 1. 2008 11:18
Zivot v USA

byval kdysi mym snem. Posleze jsem mi ale spadly ruzove bryle.  Zdravotnictvi je jeden z tech prikladu, nechci umrit na ulici proto ze jsem zachranarum nedokazala rict cislo sveho pojisteni. Davam prednost humannejsim demokraciim. Jsem spokojena Evropanka a USA si uzivam pouze jako turistka.

0 0
možnosti

Holly

6. 1. 2008 11:13
Dobrý blog, dobrý popis, cenná osobní zkušenost ...

Napsala jste to dobře, Lenko, pište dál i o dalších aspektech života v USA, jak se vám daří třeba v práci, co mezilidské vztahy, bydlení atd. atd. Já osobně si rád váš příspěvek přečtu, pokud bude stejně dobrý a k věci jako je tento ...mějte se

0 0
možnosti

Autorka

6. 1. 2008 12:14
Re: Dobrý blog, dobrý popis, cenná osobní zkušenost ...

Dekuji, dekuji, rada se podelim o dalsi zazitky :-)

0 0
možnosti

Martin Jirousek

6. 1. 2008 10:56
V podstatě

Jste v článku hezky popsala, co už udělal Michael Moore ve svém filmu Sicko. I když nežiji v USA, přesto mě tento film zaujal a napsal jsem o něm blog. Mám vážnou obavu, že zavedení poplatků je první krok k nesmyslnému systému zdravotní péče ala USA. Pamatujte si, i kritici - jakmile se ze zdravi udělá byznys, jde zdraví stranou a důležitý je zisk. Rv

0 0
možnosti

trulda

6. 1. 2008 10:10
preklep?

"Ano, platy jsou zde v CR samozrejme podstatne vyssi" - Predpokladam, ze myslite "zde v US".

Jinak souhlasim, americky system je opacnym extremem.

0 0
možnosti

Autorka

6. 1. 2008 10:19
Re: preklep?

Pardon, to se omlouvam :) Diky za upozorneni.

0 0
možnosti

Petr Sláma

6. 1. 2008 9:53
Děkuji Vám

za  příspěvek do "vášnivých" debat o třiceti korunách. Budu se těšit na reakce mých spolupracovníků, kteří stále používají to  česky specifické -  hodím se marod.

Mnoho zdraví v Novém roce.

Petr

0 0
možnosti
VK

Václav Kohout

6. 1. 2008 9:47
Jiná zem jiný mrav

Upřímně obdivuji vaší odvahu žít v USA a potýkat se s místním zdravotním systémem. Konec konců jak si to Američané udělaly takové to mají. A jak píšete někde si umí voliči prosadit pár dní placené dovolené a jinde ne.

Pokud jde o 30-ti korunový poplatek u nás. Je to pro mnohé pakatel. Ono stejně když je člověk nastuzen má ten pověstný knedlík v krku a nemá chuť k jídlu, tak těch 30 korun na lékaře bohatě ušetří. V každém případě, nám nezbývá než doufat, že tento Julínkův krok, není takové malé našlápnutí k Americkému modelu zdravotnictví8-o

0 0
možnosti
JJ

Dandy57

6. 1. 2008 9:47
vážená paní...

napsala jste fundovaný příspěvek,ale jaksi mimo Evropskou realitu, já sám jsem USA velmi adoroval,měl jsem to štěstí je pracovně opakovaně poznat, navíc  jako umělec,s bohatým sponzorem v zádech,či-li to stálo za to,ale pro běžný,dennodení život jsem rád,i tím jak jsem založen,že jsem Evropan,USA nejsou pro každého,a kdo se rozhodne pro život v této zemi,nesmí být překvapen,že věci běžné v Evropě, fungují v USA jinak nebo vůbec. Srovnáváte nesrovnatelné,pro naši Českou republiku jsou přínosnější některé vzory bližší, evropské.

0 0
možnosti

Autorka

6. 1. 2008 10:03
Re: vážená paní...

Ano, prispevek je samozrejme mimo evropskou realitu a USA nejsou pro kazdeho, souhlasim. Ale jak jsem zduraznila v poslednim odstavci, tento blog je spise zamyslenim nad tim, jak to chodi jinde, nikoli porovnavanim Ameriky a Evropy. 

0 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."