Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dobry den, pane doktore, nechcete nahodou videt moje vajecniky...?

Jedna vec je, kdyz vas obcas prekvapi okoli. Ovsem neni nad to, kdyz nejednou svym chovanim prekvapite sebe sama.

Jednoho krasneho jarniho dne jsem si spokojene vykracovala do knihovny, kdyz jsem pred sebou spatrila meho gynekologa, jak si to spaciruje mym smerem s nejakym svym znamym. V tu ranu jsem se pristihla, ze zrychluji krok, cervenam se a prebiham na druhy konec chodniku. "Co to melo bejt?" tukam si na celo, kdyz jsem odbehla z dohledu tech dvou.

Muj pan doktor je peknej muzskej, jenomze v tom jeho bilym plasti a v ordinaci je mi to suma fuk. Hlavne at jednou za rok zkontroluje moje vajecniky a ostatni reproduktivni organy, a sbohem satecek. Nemam v zameru si v tu chvili prohlizet jeho pronikavy modry oci; na prohlidce jsem ostatne ja.

Jenomze byl takovej ten machovskej pozdni vecer, prvni maj, vecerni maj a snad i neci hlas zval ku lasce, protoze pan doktor najednou bez toho plaste vypadal naprosto neodolatelne a muj mozek chtel zakricet neco v tom smyslu: "Dobry vecer, pane doktore, to mame dnes krasnej den... a nechcete taky nahodou videt moje vajecniky?"

Prekvapuji sama sebe kazdy den.

Treba kdyz si obcas vybavim momenty z detstvi, ale uz si nevzpomenu, co jsem mela vcera k obedu. Zavru oci a vidim obri skraloup na mliku, co pro nas rano babicka ohrivala na kamnech. Taky nam uvarila vajicka natvrdo. Bracha snedl bilek a se zloutkem jsme si kutaleli po stole a strasne se tomu smali. Obcas jsme ohnuli nejakou tu hlinikovou lzicku a kdyz nas babicka vedla do skoly, hazela je do potoka, aby na to nikdo neprisel. (Ach, odpustte babicko, ze jsme byli takovi smradi, a taky matko prirodo to, jak jsme se k tobe bezcitne chovali!)

Jeste nechci otevrit oci. Vidim se na takovym slapacim kolotoci, co nam tatka postavil nad hnojem. Na tu podivanou se sbihaly deti z cely vesnice. "Poradne to rozpeckuj", jeste ted se slysim kricet na brachu. Ten slapal do pedalu jako o zivot; nejakym zazrakem jsme do toho hnoje nikdy nespadli.

Prekvapuje me, ze si pamatuji SPZ naseho prvniho Trabanta: HBA 04-64. Kdyz nas tatka svatecne zavezl do skoly, skemrala jsem, aby me vyhodil za rohem u posty. Strasne jsem se za nej stydela (za toho Trabanta).

Pamatuji si, jak jsem byla prekvapena z reakce moji maminky, kdyz Reagan na konci sveho projevu pri jednom ze setkani s Gorbacovem rekl: "God bless you". “Ale maminkoooooo, vzdyt v kostele pan farar mluvi o Bohu porad...?", chtela jsem ji rict.

Prekvapila me moje radost, kdyz jsem poprvy misto samych jednicek dostala na vysvedceni dvojku z matiky. Konec vsemu predstirani, uz bylo nacase aby si nekdo vsimnul, ze cisla proste nejsou moje parketa!

Prekvapuje me, ze si stale pamatuju basnicku co jsem rikala certum, aby me neodnesli do pekla: "Okurcicko, okurcicko, nechod k lesu na policko. Liska tam ma domecek, ukousne ti konecek."

Prekvapuje me, ze uz jedenact let bydlim na druhym konci sveta. Vzdycky jsem si myslela, ze bych nikde jinde nez v Cechach nedokazala zit. Prekvapuje me, ze jsem se prodirala dzungli na Kostarice, kempovala s medvedy s Yosemitu a tancovala s Indiany v Mexiku... ale nikdy jsem nebyla treba na zamku v Hluboky.

Prekvapuje me, ze mezi moje nejvetsi poklady posledni dobou patri loutka Hurvinka, pleteny backory od moji tety, kremzska horcice a film Vesnicko ma strediskova. A taky miniaturni ponozka malyho Kaji z dob, kdy mu bylo par mesicu. Vite, jak si miminka obcas trou ty jejich malinky kopytka jedno o druhy… az jim nekdy ty jejich ponozky spadnou na zem?.. Tak jsem si na pamatku jednu z tech “ztracenych” strcila do kapsy. Je na ni Medvidek Pu.

Prekvapuje me, ze jsem do sebe byla schopna kopnout dva panaky Absinthu. Vetsinou se mi kolena podlamuji uz jen kdyz si pricichnu ke sklenicce vina.

Prekvapuje me, ze jsem tak dlouho milovala nekoho, kdo nemiloval me. Laska je vazne slepa.

Prekvapuje me, ze jsem nebyla schopna vydat ani hlasku, kdyz mi tuhle v metru nejakej uchyl sahal na kolinko. Naprosto jsem zkoprnela. Ten neomalenec! Jisteze se mi pak hlavou honily scenare, ve kterych zatrepu mou hrivou, na uchyla vrhnu rozhnevany pohled, zabusim rukama do hrudniku jako King Kong, svrhnu ho na spinavou podlahu a zabodnu mu podpatek do obliceje.

Prekvapuje me moje cesta na postu. Odskocim si s drobnaky v kapse koupit znamku s tim, ze za deset minut budu doma. Misto toho se za hodinu a pul vracim s taskami v ruce, ve kterych jsou dva pary bot (ty jehlickovy by se hodily na toho uchyla z metra!) a krasny puntikovany saty (v druhy kapse jsem mela kreditni kartu).

Prekvapuje me, jak casto si vzpomenu na ten obri skraloup a moji uzasnou babicku.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lenka Leon | neděle 13.7.2008 8:15 | karma článku: 25,95 | přečteno: 4163x
  • Další články autora

Lenka Leon

Jazykové salto mortale aneb Máš dvě velký koule?

Vy, kteří jste se někdy učili cizím jazykům, mi dáte za pravdu, že občas z nás neúmyslně vypadnou zkomoleniny, které nás nejednou dostanou do svízelných situací. Sama jich mám pár na svém kontě, ale dnešní blog bude o mojí kamarádce. Jmenuje se Andrea a je to veselá kopa. Procestovala už snad celej svět a kromě toho, že je to krásná ženská, její srdce je velikosti Texasu a okolních států a to rozdává na všechny strany. Občas je roztržitá a zkomolí nějaké to slovíčko - a já mám pak o čem psát.

22.4.2012 v 8:17 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Lenka Leon

Pět mladých, krásných a svižných námořníků

Loni jsme se s mou kamarádkou Petrou rozhodly vyrazit na výlet na jih, do mexického Caba. Vydaly jsme se do pouště mezi obří kaktusy. Okoštovaly několik druhů tequilly. Ale hlavně nás zlákalo moře a dvě jachty America's Cup, které zrovna zakotvily právě v tomhle přístavu. Cíl byl jasný - vyhrát závod nad druhou jachtou. Pod dozorem pěti mladých, krásných a svižných námořníků jsme ještě s dalšími čtyřmi soutěžícími zaujali naše čestná místa na lodi a s vervou jsme tahali za lana a poctivě plnili všechny jejich pokyny. Potom jsme se všichni poplácali po zádech, když naše jachta jako první doplula k vítězné bóji.

25.8.2011 v 7:16 | Karma: 14,05 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Cestování

Lenka Leon

Moje nebojácná kamarádka Lucka

Tahle moje kamarádka, to je vám taková odvážná školačka. Umí naprosto ďábelskou česnekovou pomazánku. Jeden čas pracovala ve vězení. A nepřejte si být tím hajdalákem, co ji jednou přepadnul v noci na parkovišti.

11.2.2011 v 7:15 | Karma: 21,83 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Můj život v milostném trojúhelníku aneb nic netrvá věčně...

... ani láska k slečně. "Bob sedí před tvým bytem a čeká na tebe", pípla mi tuhle textovka od bývalé sousedky. Ach tak! Záletníkovi se zastesklo po mojí laskavé náruči. Jenže ouha. Pozdě bycha honiti. Jednoho dne mi došlo, že musím s životem v milostném trojúhelníku skoncovat. Jednou provždy.

15.1.2011 v 7:31 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Nase multi kulti kancelar

"Deti cerne, zlute, bile, kazde v jinem svetadile". Zpivali jsme si zvesela na zakladni skole v hudebce. Nase kancelar je pestrobarevna a sklada se hned z nekolika svetadilu. Jak si tam pod jednou strechou zijeme?

14.5.2010 v 7:09 | Karma: 21,34 | Přečteno: 2647x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Divočáci v lese hledali potravu, ze země vyhrabali nevybuchlou munici

6. května 2024  11:14

Neobvyklé nálezce měla munice z druhé světové války, která desítky let zůstávala pod zemí v lese u...

Motorkáři adorující Putina míří k hrobům sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Motorkáři z Night MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, míří na pražské...

Rychlík srazil v Holýšově člověka. Záchranka také ošetřila epileptika ve vlaku

6. května 2024

V Holýšově na Plzeňsku srazil ráno vlak člověka. V péči záchranářů navíc skončil jeden z...

Boom rekreační plavby. Češi skupují lodě, kapitánských průkazů přibývá

6. května 2024

Premium Česko zažívá obrovský rozvoj rekreační plavby. Vznikají nová přístaviště, servisní centra pro lodě,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."