Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jamajka ma noveho Boba Marleyho. Je z Cech!

Na Jamajce pry neni nic problem. I kdyby vam zivot visel na vlasku, mistni by se na vas usmali a lezerne by pronesli: “We don’t have a problem. We have a situation”. Diplomati? Ani ne. Jenom se proste jen tak nenechaji nicim rozhodit. Taky jsou mistri sveta amoleta ve vsech moznych vymluvach. Umeji v tom tak mistrne klickovat, ze jenom casto koukate s otevrenou pusou neschopni jakehokoli argumentu. Proste vas maji svym zpusobem na haku, vsechno je pro ne “yaman”, tedy neco jako “zadny problem”.

 


Zazitku byla spousta, fotky mluvi za vse. Jenom chybi momentka z ochutnavky rumu, vysla hrozne rozmazana. Na Jamajce se ho rocne vyrobi padesat milionu litru. I kdyz jsem spis vinova, rozhodne nepohrdnu dobre namichanym drinkem s timhle napojem piratu. Zatimco Petra brazdila po obchode se suvenyry a Jirka na nas cekal venku, ja jsem uplne nahodou objevila rumovy koutek. Na stole bylo nekolik otevrenych lahvi a vedle nich miniaturni kelimky. Opravdu miniaturni, vesla by se do nich tak jedna rumova pralinka. Okostovala jsem jednou, okostovala jsem dvakrat. Ach, to vam byla dobrota! Nejvic mi chutnal “banana rum cream”. Takovej sladak smrncnutej bananem. Moje chutovy bunky byly razem v tranzu. Nemohla jsem prestat a klopila jednu miniaturku za druhou. Bylo mi dobre, ach tak dobre!

Z meho rumoveho opojeni me vytrhla prekvapena Petra: “Co tady delas?”, zahykala mi prisne za zady. Lekla jsem se, priserne jsem se lekla. Jako bych byla pristizena inflagranti! Kdybych trpela na opary, urcite by mi jeden v mziku naskocil. Ve velikosti kvetaku. Tak moc jsem se lekla. Fuj! Chtela jsem Petre rict, at se vyprdne na hledani klicenek a pohledu a jde kostovat se mnou. Misto toho jsme se ale obe zacaly strasne chechtat. Tak strasne, ze kdyz se me snazila vyfotit pristizenou pri cinu, trasly se ji ruce tolik, ze jsem na fotce cela rozmazana.

Dalsi den jsme se vydali na vylet na nejvyssi horu Jamajky, Blue Mountain. No vydali. Nase zadnice vyvezl autobus na vrchol hory a tam jsme sedli na kola. Cestou dolu jsme se zastavovali na ruznych mistech a kochali se prirodou. Ja jsem se kochala natolik, ze jsem v nestrezenem okamziku najela do diry v silnici, takze mi spadl fotak na zem. Hrklo ve me jednou, snad to fotak vydrzel..? Hrklo ve me podruhy, kdyz z buse vyskocil mistni domorodec s macetou a zahlaholil: “pockej, ja ti ten fotak podam!” Popojeli jsme dal. Z mistni skoly se akorat trousili mali Jamajcani v uniformach. Zastavili jsme se, abychom je pozdravili. Jeden z tech malych cernousku mi vlezl nebojacne primo pod objektiv a snad by se i do nej nasoukal, kdyby to slo. Nevzpominam si, kdy jsem naposled videla tak krasny a bezelstny oci plny jisker.

A kde jsou delfini, tam nesmim chybet ani ja. Zaplavat si s delfinem byl vzdycky muj sen. Na Jamajce se mi splnil podruhy. Strasne jsem se bavila sledovanim reakci lidi v nasi skupine. Na tu hodinu se totiz vsichni promeni v maly caparty, at je vam dvacet nebo sto let.  Delfin kazdeho z nas svezl na brichu, a to by nebyli mistni Jamajcani, aby si neodpustili jednu z dalsich hlasek: “Don’t drink and drive. Water is for dolphins.” Stejne se pri tom trochu nalokate, at se vam to libi nebo  ne.

A mimochodem, vite, ze Jamajka ma noveho Boba Marleyho? A ze je z Cech? Domorodci jsou tak pysni na jejich hrdinu s dredy ve vlasech, jehoz regage hraji snad i v kostele pri nedelni msi. Kdyz vsak videli Jirku v doprovodu dvou slicnych slecen, obdivne ho na kazdem kroku zastavovali a ptali se ho: “Jak to delas?... Az vyrostu, chci byt TEBOU… Jsi muj hrdina… Jsi nas novy Bob Marley…”

 

Autor: Lenka Leon | čtvrtek 17.12.2009 6:48 | karma článku: 17,65 | přečteno: 2316x
  • Další články autora

Lenka Leon

Jazykové salto mortale aneb Máš dvě velký koule?

Vy, kteří jste se někdy učili cizím jazykům, mi dáte za pravdu, že občas z nás neúmyslně vypadnou zkomoleniny, které nás nejednou dostanou do svízelných situací. Sama jich mám pár na svém kontě, ale dnešní blog bude o mojí kamarádce. Jmenuje se Andrea a je to veselá kopa. Procestovala už snad celej svět a kromě toho, že je to krásná ženská, její srdce je velikosti Texasu a okolních států a to rozdává na všechny strany. Občas je roztržitá a zkomolí nějaké to slovíčko - a já mám pak o čem psát.

22.4.2012 v 8:17 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Lenka Leon

Pět mladých, krásných a svižných námořníků

Loni jsme se s mou kamarádkou Petrou rozhodly vyrazit na výlet na jih, do mexického Caba. Vydaly jsme se do pouště mezi obří kaktusy. Okoštovaly několik druhů tequilly. Ale hlavně nás zlákalo moře a dvě jachty America's Cup, které zrovna zakotvily právě v tomhle přístavu. Cíl byl jasný - vyhrát závod nad druhou jachtou. Pod dozorem pěti mladých, krásných a svižných námořníků jsme ještě s dalšími čtyřmi soutěžícími zaujali naše čestná místa na lodi a s vervou jsme tahali za lana a poctivě plnili všechny jejich pokyny. Potom jsme se všichni poplácali po zádech, když naše jachta jako první doplula k vítězné bóji.

25.8.2011 v 7:16 | Karma: 14,05 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Cestování

Lenka Leon

Moje nebojácná kamarádka Lucka

Tahle moje kamarádka, to je vám taková odvážná školačka. Umí naprosto ďábelskou česnekovou pomazánku. Jeden čas pracovala ve vězení. A nepřejte si být tím hajdalákem, co ji jednou přepadnul v noci na parkovišti.

11.2.2011 v 7:15 | Karma: 21,83 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Můj život v milostném trojúhelníku aneb nic netrvá věčně...

... ani láska k slečně. "Bob sedí před tvým bytem a čeká na tebe", pípla mi tuhle textovka od bývalé sousedky. Ach tak! Záletníkovi se zastesklo po mojí laskavé náruči. Jenže ouha. Pozdě bycha honiti. Jednoho dne mi došlo, že musím s životem v milostném trojúhelníku skoncovat. Jednou provždy.

15.1.2011 v 7:31 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Nase multi kulti kancelar

"Deti cerne, zlute, bile, kazde v jinem svetadile". Zpivali jsme si zvesela na zakladni skole v hudebce. Nase kancelar je pestrobarevna a sklada se hned z nekolika svetadilu. Jak si tam pod jednou strechou zijeme?

14.5.2010 v 7:09 | Karma: 21,34 | Přečteno: 2647x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."