Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nase multi kulti kancelar

"Deti cerne, zlute, bile, kazde v jinem svetadile". Zpivali jsme si zvesela na zakladni skole v hudebce. Nase kancelar je pestrobarevna a sklada se hned z nekolika svetadilu. Jak si tam pod jednou strechou zijeme?

Vetsina obyvatel naseho sedmeho patra je z Indie. Strasne moc mi chutna to jejich jidlo. I ta mdla zelenina ma najednou smrnc, diky tomu vsemu koreni a dalsim exotickym ingrediencim. Indove si radi nosi obedy do prace, kde si je ohrivaji v mikrovlnkach. Nase kuchynka je spis takovy otevreny prostor s nekolika stoly a kuchynskou linkou uprostred toho naseho patra. Ted si predstavte, jak to vypada, kdyz si par techto kolegu prinese obed a zacne si ho v poledne ohrivat. Kdyz se vsechny ty vypary smisi dohromady, kancelari se line silne aroma namichane z kari, koriandru, kalijiri, anardany, tamarindu a dalsi spousty koreni, na ktere je kratky i muj slovnik. Nepomuze ani otevrene okno, ani - jak by rekla moje kamaradka - svecena voda. Na kari a dalsi speciality me na cas prechazi chut.

V odpolednich hodinach se pak tito kolegove radi shlukuji v te nasi radobykuchynce. V ruce drzi hrnky se zelenym cajem a zapalene spekuluji o vsem moznem. Nevim proc, ale postavaji nejradeji u drezu. Na svacinu jsem si prinesla nejake to ovoce a rada bych si ho oplachla, nez se do nej zakousnu. Slusne tedy spitnu "s dovolenim", nechci rusit tuhle odpoledni cajovou siestu. Jenze k memu prekvapeni to moje spitnuti pusobi spis jako "ksaaaaaa" na hejno holubu na Trafalgarskem namesti. Kolegove se rozleti vsemi smery, tak rychle a tak hbite, ze nestacim ani mrknout. Nevim, proc se me tak vylekali a vrta mi to hlavou. Stejne tak mi dodnes vrta hlavou, proc jeden z nich jednou strkal do mikrovlnky misto jidla rucnik. 

Take mame v te nasi multi kulti kancelari par Rusek. Taky si myslely, ze jsem z Ruska. Nejsem. Misto "helou" rikaji "chelou". I ony maji rady caj, ale ten si radeji vypiji v klidu sve kancelare. Vetsinou cekaji, ze je pozdravim ja. Chelou. Chau are you? Jedna Ruska se mnou chodi do skoly a pan profesor nas (a ostatni studenty z Evropy) duverne oslovuje "evropska mafie". Verte, ze kazdy hned zareaguje, kdyz je rec o mafianech!

Potom tam mame takovou velmi decentni damu stredniho veku, ktere v zilach koluje latinsko-americka krev. Az mi bude tolik co ji, take bych chtela tak smrncovne vypadat. Moc rada cestuje, ale uz dlouho nikde nebyla. Tak dlouho jsem do ni hucela, az oprasila svoje toulavy boty a vydala se do Karibiku. Jeste ted se usmiva. A taky strasne nahlas kejcha. Do toho svyho "Hepciiiiiii" (anglicky "A-choooooo") se vzdycky tak s vervou a hned nekolikrat opre, ze se potom ze vsech stran a koutu ozyva od kolegu a kolegyn "bless you", tedy neco jako "pozdrav pan Buh", a to si pak clovek na chvilku pripada jako v nebi a ne v praci. Take tam mame dva cernousky, ale s temi jsem do kontaktu zatim moc neprisla. Jeden z nich ma dredy a siroky usmev, ze si vzdycky vzpomenu na dovolenou na Jamajce a dostanu chut na rum.

Asi nejvic se v praci bavim s jednou Vietnamkou. Vyrostla ve Francii, v deseti letech se pristehovala do Ameriky. Za muze ma Japonce, a doma maji nemeckeho ovcaka. Je takova vesela a upovidana, tuze upovidana. Jednou rano jsme se sesly u umyvadel na zachode. Line jsme se protahovaly pred zrcadlem, kdyz vtom mistnosti otrasla kanonada jako v Sarajevu. Nikdy jsem nevedela, ze nas zachod ma tak skvelou akustiku. Ze by nejaka nestastnice, ktera proste takhle po ranu neudrzela ty brisni plyny pod kontrolou? Nevim, nevim. Spis mi prijde, ze jen chtela trochu soukromi pri tom kralovani. Podarilo se ji to. Na jednu stranu se ji nedivim. Zachody jsou od sebe oddeleny jenom stenou, takovou kukani, ktera nedosahuje ani na zem ani na strop, takze o soukromi tu nemuze byt ani rec. S Vietnamkou jsme na sebe vydesene vykulily oci a vybehly z toho valecneho pole jak rizene strely. A bezely jsme chodbou smerem ke kuchynce jen se za nami prasilo. Kdyz jsme dobehly, mohly jsme se konecne zase nadechnout a propuknout v huronsky smich. A verim tomu, ze ta pani se taky urcite chechtala, jak se ji podarilo nas jednoduse a rafinovane zbavit.

Libi se mi tahle role pozorovatele. Vetsinou se totiz stejne dorozumivame jakousi univerzalni reci. A hlavne mi ted doslo, proc prede mnou nekteri ti kolegove tak prchaji. Oni jsou vlastne take pozorovatele. A ja jsem v jejich ocich ta blondyna z "Cukoslavie", co obcas vztekle boucha do automatu s cokoladou. V ocich pana profesora jsem zase mafianka. Co se o sobe clovek nedozvi.

Deti cerne, zlute, bile...

Autor: Lenka Leon | pátek 14.5.2010 7:09 | karma článku: 21,34 | přečteno: 2647x
  • Další články autora

Lenka Leon

Jazykové salto mortale aneb Máš dvě velký koule?

Vy, kteří jste se někdy učili cizím jazykům, mi dáte za pravdu, že občas z nás neúmyslně vypadnou zkomoleniny, které nás nejednou dostanou do svízelných situací. Sama jich mám pár na svém kontě, ale dnešní blog bude o mojí kamarádce. Jmenuje se Andrea a je to veselá kopa. Procestovala už snad celej svět a kromě toho, že je to krásná ženská, její srdce je velikosti Texasu a okolních států a to rozdává na všechny strany. Občas je roztržitá a zkomolí nějaké to slovíčko - a já mám pak o čem psát.

22.4.2012 v 8:17 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Lenka Leon

Pět mladých, krásných a svižných námořníků

Loni jsme se s mou kamarádkou Petrou rozhodly vyrazit na výlet na jih, do mexického Caba. Vydaly jsme se do pouště mezi obří kaktusy. Okoštovaly několik druhů tequilly. Ale hlavně nás zlákalo moře a dvě jachty America's Cup, které zrovna zakotvily právě v tomhle přístavu. Cíl byl jasný - vyhrát závod nad druhou jachtou. Pod dozorem pěti mladých, krásných a svižných námořníků jsme ještě s dalšími čtyřmi soutěžícími zaujali naše čestná místa na lodi a s vervou jsme tahali za lana a poctivě plnili všechny jejich pokyny. Potom jsme se všichni poplácali po zádech, když naše jachta jako první doplula k vítězné bóji.

25.8.2011 v 7:16 | Karma: 14,05 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Cestování

Lenka Leon

Moje nebojácná kamarádka Lucka

Tahle moje kamarádka, to je vám taková odvážná školačka. Umí naprosto ďábelskou česnekovou pomazánku. Jeden čas pracovala ve vězení. A nepřejte si být tím hajdalákem, co ji jednou přepadnul v noci na parkovišti.

11.2.2011 v 7:15 | Karma: 21,83 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Můj život v milostném trojúhelníku aneb nic netrvá věčně...

... ani láska k slečně. "Bob sedí před tvým bytem a čeká na tebe", pípla mi tuhle textovka od bývalé sousedky. Ach tak! Záletníkovi se zastesklo po mojí laskavé náruči. Jenže ouha. Pozdě bycha honiti. Jednoho dne mi došlo, že musím s životem v milostném trojúhelníku skoncovat. Jednou provždy.

15.1.2011 v 7:31 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Jak jsem se toulala s Chinaski po San Francisku

Mam rada Chinaski a mam rada San Francisko. Uz se nejaky ten patek toulam svetem, takze o ceske hudebni scene jsem uz za tu dobu vicemene ztratila prehled. Kdyz sem kapela pred tremi lety poprve zavitala, neznala jsem od nich jedinou pisnicku. Den pred koncertem jsem se akorat vratila z Cech a zapasila jsem s unavou z letu pres pul zemekoule. "Snad nekdy priste", ospale jsem zivla na kamaradku, ktere jsem slibila, ze ji aspon na ten koncert hodim. Vlastne ani nevim, jak se to stalo, ale najednou jsem v aute uslysela svuj hlas, jak kamaradce rika: "Kaslu na spani, jdu s tebou". Jsem rada, ze jsem ten hlas nakonec poslechla. Koncert se vydaril, a kluci z kapely potom prisli mezi nas rozdat podpisy a chvilku s nami pobyt. Pusobili tak pohodove a sympaticky; na ten koncert jsme s krajany pak jeste dlouho vzpominali. Libora, naseho poradatele ceskych akci, jsem potom tahala za rukav. "Jestli prijedou Chinaski do San Franciska znovu a budou potrebovat pruvodce, tak si na me vzpomen." Uplynula nejaka doba a kapela minuly mesic vyrazila na turne po Americe. Po New Yorku, Washingtonu, Miami, Chicagu a Los Angeles, bylo San Francisko jejich posledni zastavkou. A Libor s vytahanym rukavem si na me opravdu vzpomnel.

5.5.2010 v 6:51 | Karma: 31,46 | Přečteno: 5014x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."