Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

anell

5. 5. 2008 13:44
Souhlas

ja byla na matiku taky s prominutim debil a i kdyz jsem treba pochopila postup pri nejakem vypoctu, stejne jsem nechapala, proc se to snazim vubec vypocitat.

Ale na gymplu jsem mela uplne bezvadnou pani profesorku, starsi vitalni damu, ktera se do tridy priritila dokonce jeste pred zvonenim a nez jsme se postavili a zase si sedli, uz mela pomalu vypocitany priklad na tabuli. Ale matiku umela vysvetlit naprosto dokonale, neustale se rozplyvala nad tim, jak je to kraaasneee zatimco my jsme (alespon ja) nestastne zirali na tabuli. 8-o Nechapes? Tak pojd k tabuli a hned ti to bude jasne. (Nebylo v tom nic zakerneho). Nepovinnou matiku si na maturitu navolila vic jak polovina tridy a na konci studia i ty nejzarytejsi humaniste meli dvojky a funkce ovladali jako kdyz bicem mrska.

Takze ja v tom mam jasno, pristup ucitele je naprosto zasadni a ma hlavni roli, aspon co se tyce matematiky.

0 0
možnosti
X

xeniex

22. 4. 2008 4:48
hezký článek...

jen bych si dovolila malou opravu: ne že "v Čechách se žáci víc naučí", ale "víc učí" - ve smyslu obsánou více látky v kratším časovém úseku. Na střední jsme se to ho v matice učili habaděj, ale to neznamená, že jsme se všechno naučili a pochopili. Na VŠ v USA jsem se toho při matice i statistice taky naučila víc, protože jsem to konečně pochopila. Ale stejně jako Vy hovořím z konkrétní zkušenosti, nechci tu srovnávat systémy.

0 0
možnosti
A

akki

16. 4. 2008 21:16
Rozumíte tomu?

Jak jednoduchá a přitom tak málo používaná věta! Celá třída mého syna je označována za "tupce" v matematice. Nikdo se nepozastaví nad tím, že každý rok mají jiného matikáře. A ten se zase nezabývá tím, co je naučili (nebo nenaučili) předchůdci. A přitom tahle věta by jim moc pomohla.;-(

0 0
možnosti
PK

pajka_1

16. 4. 2008 9:38
Je to v učitelích jednotlivcích

Nemyslím, Lenko, že to bylo v rozdílu mezi školstvím u nás a v US, měla jste v Česku bohužel smůlu. My jsme měli na gymplu tak výbornou matikářku, že v posledním ročníku uměl integrovat snad úplně každý. A přestože v  prváku  jsem měl k matice  stejný vztah jako vy, nakonec to byl můj nejoblíbenější předmět vůbec. A to výhradně zásluhou té skvělé paní.

0 0
možnosti
LL

Lenka Leon

16. 4. 2008 15:23
Re: Je to v učitelích jednotlivcích

Pajko, mate pravdu, proto jsem srovnavala ty konkretni ucitelky, nikoli skolske systemy... ono to tak mozna vyznelo. A vidite jaky rozdil dokaze udelat jedna pani ucitelka na gymplu, ja si na takovou holt musela  25 let pockat :-)

0 0
možnosti
JV

klv

16. 4. 2008 9:28
matematika je krásná

tím jak je logická ;-D

0 0
možnosti
ZM

kvikavec

16. 4. 2008 8:38
matika hruza

Lenko, tady Zuzana, je videt, ze matika nas i po letech provazi:)) Nevim, jestli existuje nejaka nemoc jako je dysgrafie a dyslexie, treba nejaka dysmatematikie. S chapanim matiky jsem bez legrace skoncila u Pythagorovy vety a pak co je sinus a kosinus. Tj. tak od pulky sedme tridy jsem netusila, o cem jde rec. Nikdy jsem nepochopila, vsecky ty ixy na druhou minus A plus jedna to cele v zavorce. Nemam poneti, k cemu tak je dobry logaritmus a netusim, k cemu je ta funkce e na ix. Co vlastne znamena derivace a hlavne K CEMU TO CELE JE????? Vystudovala jsem chemii. Byla tam fyzika. Jenze fyzika je O NECEM. Porad se tam hybou elektrony, pristava letadlo, beha neco odnekud nekam. V matice se namaluje cara mezi dve cary a ta cara se popise "funkci". Mne to hlava absolutne nebere. Kdyby nekdo popsal tabuli cinsky, ma to pro me stejny vysledek - zmet znaku, zadny smysl. Jsem blba, nebo nemocna?;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."