Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dobre minene rady – rady od nejmladsich

Kdo z nas se cas od casu nesetka s moudrostmi starsich? Jiste, ze jsou dobre minene, ale ruku na srdce – nic noveho pod sluncem. Coz ale potom takova originalni moudra z hlav tech nejmensich?

Karel a moje traumatizovane andulky...

Vy, kteri obcas zabrousite na muj blog, uz vite, kdo je Karel. Je to jedno hubeny habane, o nejz jsem se pred casem starala, a za tu dobu jsme se hodne skamaradili. Ve skutecnosti se tedy jmenuje Charlie, ale hned jsem si z nej udelala Kaju, Karla, Karlicka. Karel je takova mala Liska Bystrouska, Brouk Pytlik a Vseznalek v jedne osobe. A jako spravny kamarad mi samozrejme daval dobre minene rady.

“Lenko, mela by sis ostrihat nehty”, prohlasil jednoho dne. Se zajmem si prohlizel moje nalakovane drapky, snazil se je ohybat, vselijak do nich dloubat a vubec zkoumat, na co mi vlastne jsou. “Ale Karliku, to bych ti pak nemohla pred panim skrabat zada”, oponovala jsem. “I tak by sis je mela ostrihat. Co kdybych sebou nahodou cuknul a ty me potom nechtene skrabla?”. Nedalo se nesouhlasit; nicmene jeho radu jsem si tenkrat k srdci nevzala. Protoze i ty moje zada obcas potrebuji poskrabat.

“Mela by sis zase poridit andulky”, poradil mi jindy. “Ja proste miluju zviratka, vis.” Ano, vim, ze Karel miluje zviratka. Moje andulky miloval tenkrat natolik, ze kdyz je poprve spatril, priritil se k jejich kleci rychlosti uraganu a vsi silou do ni prastil (viz. fotografie). Traumatizovani operenci se prisakli jako klistata do nejvrchnejsi casti jejich obydli a hruzou ani nepipli, i kdyz za normalnich okolnosti dokazali cvrlikat cele dny. Karel je svou oddanou laskou nacisto umlcel.

“Mela by sis na to dat naplast, hned te to prestane bolet”, poucil me starostlive, kdyz jsem si nemotorne privrela palec ve dverich a nastvane sycela bolesti. “Ta s potiskem Scooby Doo je uplne nejlepsi.” Neodvazila jsem se argumentovat. Naplast se Scooby Doo ma (pro deti) totiz opravdu magickou moc. Vyresi v mziku vsechny bolesti sveta. Zarucene. Ach, nenasla by se jedna velka naplast na mou deravou dusi snilka, co se zmatene sviji v tomhle zmatenym svete jako zizala v rukou rybare?

Kaja vsak vi, ze nekdy je moudre nektere veci zkratka a dobre nekomentovat. Jednou jsem mu privezla jeho oblibeny mlecny koktejl, ale zrejme mu moc nesednul, protoze najednou si to razil zpet z jeho utrob primo na kuchynskou podlahu. Kdyz se ho vecer jeho tatinek ptal, jestli pak jeste neco jedl, Kaja mu odvetil, ze nejedl… ze zkratka a dobre nerad ji. A po takovem zaludecnim pruvanu se o jidle rozhodne bavit nechce. Ani jsem se mu nedivila.

Clovek by si rekl, ze tyhle maly postavicky maji ve vsem naprosto jasno. Ale jednou jsem ho prece jenom nachytala. “Lenko, a mas ty doma nejaky dite?”, jednou si me zmeril zvedavym pohledem. “Nemam, Kajo. Proc se ptas?”

“Tak to by sis nejaky mela vypestovat (doslova “you should grow one”). Chtel bych totiz mladsiho brachu.”

Zrejme uz se mu doneslo neco o teorii seminka, ktere da tatinek mamince do bricha a z nej pak vyroste to miminko. Jenom ji jeste zrejme uplne nepochopil. Ale to nevadi. Protoze az vyroste, tak mozna bude pro zmenu tvrdit, ze o takovych vecech se zkratka a dobre bavit nechce (a vzpomene si na tu koktejlovou savli). Vsak on uz si nejak poradi.

Autor: Lenka Leon | neděle 22.2.2009 7:47 | karma článku: 28,27 | přečteno: 5394x
  • Další články autora

Lenka Leon

Jazykové salto mortale aneb Máš dvě velký koule?

Vy, kteří jste se někdy učili cizím jazykům, mi dáte za pravdu, že občas z nás neúmyslně vypadnou zkomoleniny, které nás nejednou dostanou do svízelných situací. Sama jich mám pár na svém kontě, ale dnešní blog bude o mojí kamarádce. Jmenuje se Andrea a je to veselá kopa. Procestovala už snad celej svět a kromě toho, že je to krásná ženská, její srdce je velikosti Texasu a okolních států a to rozdává na všechny strany. Občas je roztržitá a zkomolí nějaké to slovíčko - a já mám pak o čem psát.

22.4.2012 v 8:17 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Lenka Leon

Pět mladých, krásných a svižných námořníků

Loni jsme se s mou kamarádkou Petrou rozhodly vyrazit na výlet na jih, do mexického Caba. Vydaly jsme se do pouště mezi obří kaktusy. Okoštovaly několik druhů tequilly. Ale hlavně nás zlákalo moře a dvě jachty America's Cup, které zrovna zakotvily právě v tomhle přístavu. Cíl byl jasný - vyhrát závod nad druhou jachtou. Pod dozorem pěti mladých, krásných a svižných námořníků jsme ještě s dalšími čtyřmi soutěžícími zaujali naše čestná místa na lodi a s vervou jsme tahali za lana a poctivě plnili všechny jejich pokyny. Potom jsme se všichni poplácali po zádech, když naše jachta jako první doplula k vítězné bóji.

25.8.2011 v 7:16 | Karma: 14,05 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Cestování

Lenka Leon

Moje nebojácná kamarádka Lucka

Tahle moje kamarádka, to je vám taková odvážná školačka. Umí naprosto ďábelskou česnekovou pomazánku. Jeden čas pracovala ve vězení. A nepřejte si být tím hajdalákem, co ji jednou přepadnul v noci na parkovišti.

11.2.2011 v 7:15 | Karma: 21,83 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Můj život v milostném trojúhelníku aneb nic netrvá věčně...

... ani láska k slečně. "Bob sedí před tvým bytem a čeká na tebe", pípla mi tuhle textovka od bývalé sousedky. Ach tak! Záletníkovi se zastesklo po mojí laskavé náruči. Jenže ouha. Pozdě bycha honiti. Jednoho dne mi došlo, že musím s životem v milostném trojúhelníku skoncovat. Jednou provždy.

15.1.2011 v 7:31 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Nase multi kulti kancelar

"Deti cerne, zlute, bile, kazde v jinem svetadile". Zpivali jsme si zvesela na zakladni skole v hudebce. Nase kancelar je pestrobarevna a sklada se hned z nekolika svetadilu. Jak si tam pod jednou strechou zijeme?

14.5.2010 v 7:09 | Karma: 21,34 | Přečteno: 2647x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty zavraždil ženu, tělo rozřezal do dvou kufrů

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:22

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."