První dovolená v Jugoslávii, první dítě, samé klady a pozitiva...

27. 12. 2008 11:15:32
Do letošního roku jsem si poprvé po dlouhé době nevytyčila žádná předsevzetí a cíle. A nakonec to nebyl vůbec špatný nápad. Jak to jen šlo, toulala jsem se (nejen) San Franciskem s tou pomyslnou kytkou ve vlasech... a pááánečku, já viděla věcí!
Tak třeba jednu těhotnou paní, co si to špacírovala po chodníku. Zničehonic si pohladila to svoje bříško a spokojeně se usmála. Byl to jenom zlomek vteřiny, ale dodnes si dokážu vybavit tu její usměvavou tvář.
"Lenko, počkej chvilku!!", zaslechla jsem jednoho dne. Můj americký Pan Tau je pikolík v místním hotelu, kolem nějž každé ráno chodím do práce, a on mě a moji kolegyni pokaždé galantně pozdraví a popřeje nám hezký den. Než jsem se nadála, vytáhl krásnou kytici růží a povídá - všechno nejlepší k narozeninám. Že by zaťukal na svou buřinku a zjistil, že jsem ten den opravdu měla narozeniny? Nakonec jsem zjistila, že mu to prozradil můj kolega. Já stejně pořád ve skrytu duše věřím, že ta jeho buřinka umí abrakadabra, čáry máry podkočáry.
Té mojí kolegyni se také letos narodil první vnouček. Byly jsme ho společně navštívit v nemocnici. Ještě nikdy jsem v rukou nedržela stvoření, kterému jsou teprve dva dny. Před chvilkou prý šíleně řval, i sestřička se podivila, že takový vřískot hodně dlouho neslyšela. Holátko však jenom zakoulelo očima a usnulo mi spokojeně v náručí.
Když už jsem u těch dětí, nemohu neopomenout Karlíka, o nějž jsem se nějakou dobu starala. On se tedy jmenuje Charlie, ale v češtině si přece jen člověk víc pohraje s těmi jmény... Kája, Karel, Karlíček.... Je už z něj malý habáně, který letos začalo chodit do školy, nicméně i tak se za ním jednou za čas zastavím, abych zjistila, jak se mu daří. Když jsme se usadili u něj v pokojíku, automaticky jsem sáhla po knížce s tím, že mu ji přečtu.
"Ne, ne, Lenko, dneska ti knížku přečtu já!" Než jsem se nadála, zabořil prst do prvního řádku a zapomněl na svět kolem sebe. Víte, pamatuji si Karla ještě z dob, kdy ten jeho prst bořil maximálně do jeho dutiny ústní, když mu třeba lezly první zuby.. Takže kdybych v tu chvíli byla třeba kočka, radostí bych předla tak spokojeně a hlasitě, že by možná seismologové zaznamenali v okolí San Franciska mírné otřesy půdy (tedy ne že by to bylo něco neobvyklého).
Když už jsme u těch domácích mazlíčků. Máme doma asi tříměsíčního kocourka, který se mě včera rozhodl potěšit svojí návštěvou. Kde myslíte, že se stočil do klubíčka? Přímo na mém polštáři. Jako kdyby ta potvůrka mourovatá věděla, že já z toho jeho krásnýho kožíšku strašně kejchám, tak proč ještě trochu víc nepošimrat ten můj oteklej nos...?
Pár dnů jsem také v létě strávila v takových Kotěhůlkách, kde dávají lišky dobrou noc. Tedy spíše medvědi. Ráno kohoutí zakokrhání, šum okolních stromů, bublání potoku. Ten horský vzduch se mnou dělal divy... jak si jinak vysvětlit moje "pojď, pavoučku, pojď dál do mojí chatky...?" Jindy mě totiž pouhá přítomnost těchto osminohých návštěvníků spolehlivě zvedá z pohovky, na kterou neusednu zpět, dokud onoho návštěvníka nevyprovodím z bytu ven.
Od paní domácí jsem si vypůjčila kolo. Když jsem se první den vrátila z výletu, zeptala se mě, kam jsem jela. "Sjela jsem dolů k hlavní silnici a zabočila doleva." Paní pokývala hlavou. Druhý den mě uvítala se stejnou otázkou. "Tak dneska jsem sjela dolů k hlavní silnici a zabočila doprava." Ono se totiž ani nikam jinam nedalo jet. Myslím, že už tohle někdo přede mnou řekl, tak se omlouvám, jestli se opakuji. Ale taky si myslím, že v jednoduchosti je krása. Včetně těch cílů a předsevzetí.
Autor: Lenka Leon | sobota 27.12.2008 11:15 | karma článku: 22.26 | přečteno: 3667x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 23.03 | Přečteno: 359 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 293 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 512 | Diskuse
Počet článků 60 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3853
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...