Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ta nase prijmeni ceska (a nejenom ceska)...

Pred nekolika lety jsem pracovala ve stresovicke nemocnici, a na jednom pokoji se tam onehda sesel pan Maslo a pan Smetana. Kdo vi, o cem si asi tak povidali o dlouhych vecerech? O Pribinaccich?

Chtela bych byt Lenka Malatna...

To jeste nic neni, ale jednou se tam takhle zase sesel pan Boruvka, Malina a Jahoda! Skoda, ze se treba na tom jednom pokoji nesesel pan Smetana s panem Jahodou. Ale mozna je to dobre. To by pak taky mohli mit pani doktori plne ruce prace. Ten Malina byl takovej mladej vojin, co pokukoval po sestrickach a mel tvare cerveny jako – no jako maliny. Pak dostal modrou a sel do civilu.

U nas v praci se nedavno vdavala jedna kolegyne. Za svobodna se jmenovala Nadia Green. Ted se jmenuje Nadia Brown. Ze zeleny na hnedou… no nevim, nevim, ale to mi pripada skoro jako z blata do louze… A co vic – ta kolegyne je cernoska. Reknu vam, to je barev!

Moje kamaradka se za svobodna jmenovala Zabcikova. Moc rada cestuje a jednou si takhle v kempu chtela zaplatit ponocovani. Poslusne vyspelovala rangerovi svoje prijmeni, ale kdyz ji pak podal doklad o zaplaceni, neverila svym vlastnim ocim. Na nem bylo totiz napsano cerny na bilym “Zabci koza”. Z zabatka v mziku kuzletem! Nedivim se ji, ze je z ni ted Lenka Holmes. Jako Sherlock Holmes, vite. Zabatko detektivem.

Ja se obcas schazim s par ceskymi kamarady na obed. Jak jsme tak jednoho dne srkali ty nase spagety, uvedomila jsem si, v jakem jsem se to ocitla zverinci. Honza Beranek, Michal Kohoutek a ja, Lenka Leon. A zahralo me na hrudi, kdyz jsem si uvedomila, komu z nas patri ta nejvyssi pricka v tom biologickem retezci. Kdybych jako spravna lvice chtela, mohla bych ty dva slupnout jako nejakou malinu. I s tema spagetama.

Ono kdyz uz jsem u tech nemych tvari, tak vezte, ze i mezi idnesovymi bloggery vladne celkem slusny zverinec. Inu posudte, s kym mame na nasich strankach tu cest:

Beran , Beranova, Cervenka, Cizek, Dudek, Kafkova, Kocicka, Kocourek, Kocourkova, Kohout, Kohoutek (a neni to Michal!), Komarek, Krecek, Kruta, Leon, Pavouk, Ptackova, Skrivan, Skrivanek, Slavickova, Sokol, Spacek, Straka, Strakova, Strnadova, Svab, Svabova, Sykora, Veverkova, Vlk, Vrana, Wiener, Zajic, Zajicek, Zizala.

Myslim si, ze kdyz jeste trochu primhourime oko, panove Krakora, Sejkora, Sikora a Vlcek snad take mohou byt zapocitani do tehle nasi pocetne zvireci rodiny.

A jeste drive nez nam klesnou vicka tesne pred spanim, uvidime Vecernicka jak se uklani (nebo po Mexiku prohani?). Bobek skace za zady Boba zpatky do klobouku kouzelnika Pokustona a usina jako Dudek; Vlk s velkym nasazenim pronasleduje Zajice (nu pagadi!); pan Kral a pani Kralova si zavolali na zamek Kovare, aby jim okoval kone; na zameckem dvore uz chybi jenom kasparek, ale snad se pani Kasparova nebude hnevat, kdyz ji takhle provizorne obsadim v tom nasem virtualnim predstaveni. Vecernicky mame prece vsichni radi!

Ted mozna nekterym z vas vrta hlavou, proc jsem mezi ta zvireci prijmeni zaradila i Standu Wienera. “Wiener dog” se totiz take rika jezevcikum. Vubec tohle slovo ma hned nekolik vyznamu. Treba deti jej tady s oblibou pouzivaji pri hre na doktora a nezbedne se pri tom pochechtavaji. Ale ja radeji zustanu u zverince a jezevciku. Vzhledem k tomu, ze tihle psi jsou znami svoji pratelskou povahou, myslim si, ze mi date za pravdu, ze ke Standovi se tohle prijmeni nacisto hodi.

Treba narozdil ode me. Ja se priznam, ze nekdy snim o zmene prijmeni. Ke me totiz ta lvice zrovna moc nepasuje. Lovit vlastne neumim a pojidat Beranky a Kohoutky taky zrovna dvakrat nechci. Chtela bych byt Lenka Malatna. A malinko zavidim Michalu Malatnemu, jak se k nemu to jeho prijmeni hodi. Taky se nechal prejmenovat. Ale ja mam taky nizkej tlak a jsem dost casto… no, malatna. Kafe na probuzeni? Ale prosim vas! Odjakziva jsem imunni vuci kofeinu. Red Bull abych neusnula odpoledne pri mitingu? Jak bych mohla, kdyz po jeho poziti se mi zaludek promeni v jednu velkou centrifugu? Vice pohybu, mene cokolady? A co z toho zivota pak budu mit?

Pak taky vsude usinam. Kamaradka uz se mnou nechce chodit do kina. Pry chrapu, ale ja ji to neverim. Nikdy bych si to na verejnosti nedovolila. Obcas mi rika: “Medvidku (tahle prezdivka se ke me, narozdil od prijmeni, naramne hodi), ja uz jsem jako ty. Vecer jsem oblecena usnula na gauci a o pulnoci jsem se jen presunula do postele.” Na to ja ale oponuji, protoze narozdil od ni na tom gauci neusinam oblecena (mam tim na mysli samozrejme pracovni odev).

Rozkoukany filmy nechavam radeji vikend; kdyz vydrzim prvnich deset minut, pisu si to do denicku. Z vlaku mam boule a boulicky – to jak obcas zaberu a sem tam tuknu hlavou o okno. Nastesti se ale uz nebudim vedle me sedicim pasazerum na rameni; to jsem si odbyla uz v puberte. Jednou jsem takhle usnula cestou do prace, kdyz vtom citim, jak se mnou nekde clouma. "Vstavej, to je tvoje zastavka", culi se na me pan sedici vedle me. V mziku jsem byla vzhuru, podekovala mu a vystrelila smerem ke dverim.

Priznam se, ze tohle cloumani se mnou zacloumalo natolik, ze jsem asi pak tyden nebyla schopna ve vlaku usnout pri pomysleni, ze se pasazeri pobavene koukaji na mou litajici hlavu (a zjevne uz si ji i pamatuji). Kdo vi, jestli toho pana jenom rusilo tukani moji hlavy pri cteni rannich novin, nebo mel proste jenom starost, abych neprisla pozde do prace.

Libi se mi ta nase prijmeni ceska. Clovek si s nimi muze vselijak pohrat a casto se i pobavit. V anglictine nenajdete zadneho Mr. Butter nebo Mrs. Strawberry. Pet nejpopularnejsich prijmeni v Dansku? Jensen, Nielsen, Hansen, Pedersen, Andersen. Trochu nuda, nemyslite?

_________________________________________________________________________________

Jeste bych chtela poprat vsechno nejlepsi k zitrejsimu svatku Michalovi Kohoutkovi a Michalovi Malatnemu a vubec vsem ostatnim Michalum, kteri to docetli az sem.

Autor: Lenka Leon | neděle 28.9.2008 7:02 | karma článku: 26,57 | přečteno: 4089x
  • Další články autora

Lenka Leon

Jazykové salto mortale aneb Máš dvě velký koule?

Vy, kteří jste se někdy učili cizím jazykům, mi dáte za pravdu, že občas z nás neúmyslně vypadnou zkomoleniny, které nás nejednou dostanou do svízelných situací. Sama jich mám pár na svém kontě, ale dnešní blog bude o mojí kamarádce. Jmenuje se Andrea a je to veselá kopa. Procestovala už snad celej svět a kromě toho, že je to krásná ženská, její srdce je velikosti Texasu a okolních států a to rozdává na všechny strany. Občas je roztržitá a zkomolí nějaké to slovíčko - a já mám pak o čem psát.

22.4.2012 v 8:17 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Lenka Leon

Pět mladých, krásných a svižných námořníků

Loni jsme se s mou kamarádkou Petrou rozhodly vyrazit na výlet na jih, do mexického Caba. Vydaly jsme se do pouště mezi obří kaktusy. Okoštovaly několik druhů tequilly. Ale hlavně nás zlákalo moře a dvě jachty America's Cup, které zrovna zakotvily právě v tomhle přístavu. Cíl byl jasný - vyhrát závod nad druhou jachtou. Pod dozorem pěti mladých, krásných a svižných námořníků jsme ještě s dalšími čtyřmi soutěžícími zaujali naše čestná místa na lodi a s vervou jsme tahali za lana a poctivě plnili všechny jejich pokyny. Potom jsme se všichni poplácali po zádech, když naše jachta jako první doplula k vítězné bóji.

25.8.2011 v 7:16 | Karma: 14,05 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Cestování

Lenka Leon

Moje nebojácná kamarádka Lucka

Tahle moje kamarádka, to je vám taková odvážná školačka. Umí naprosto ďábelskou česnekovou pomazánku. Jeden čas pracovala ve vězení. A nepřejte si být tím hajdalákem, co ji jednou přepadnul v noci na parkovišti.

11.2.2011 v 7:15 | Karma: 21,83 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Můj život v milostném trojúhelníku aneb nic netrvá věčně...

... ani láska k slečně. "Bob sedí před tvým bytem a čeká na tebe", pípla mi tuhle textovka od bývalé sousedky. Ach tak! Záletníkovi se zastesklo po mojí laskavé náruči. Jenže ouha. Pozdě bycha honiti. Jednoho dne mi došlo, že musím s životem v milostném trojúhelníku skoncovat. Jednou provždy.

15.1.2011 v 7:31 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Nase multi kulti kancelar

"Deti cerne, zlute, bile, kazde v jinem svetadile". Zpivali jsme si zvesela na zakladni skole v hudebce. Nase kancelar je pestrobarevna a sklada se hned z nekolika svetadilu. Jak si tam pod jednou strechou zijeme?

14.5.2010 v 7:09 | Karma: 21,34 | Přečteno: 2647x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."