Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Setkani s americkym zakonem aneb jak me serif po dalnici nahanel

Tak uz se jednoho dne stalo a mne tu byla udelena pokuta za rychlou jizdu. Tedy zadna sranda, co vam budu povidat. Jeste ted se mi trese hlas a kolena pri vzpomince nad blikajicim majackem za mym autem a na vse, co nasledovalo. Nikomu bych to neprala.

Krasne slunecne pocasi jenom svadelo ven, a tak jsme se s kamaradkou vydaly na celodenni vylet do Monterey, libezneho mestecka leziciho jizne od San Franciska. Vzhledem k tomu, ze cesta tam a zpet vyjde na nejakych 360 kilometru, rozhodla jsem se od znameho pujcit jeho nove SUV. Moje stoleta Honda uz totiz mlela z posledniho a nechtela jsem zustat viset nekde na dalnici uprostred naseho jarniho vyletu. Cesta do Monterey probehla bez vetsich zadrhelu, krasne jsme se prosly po plazi, udelaly par fotek, posedely u kafe a pomalu se vydaly zpet na sever.

Vzhledem k tomu, ze byl zrovna svatecni vikend a vsichni vyletnici se vraceli po trech dnech odpocinku zpet domu, asi v puli cesty jsme se dostaly do celkem slusne zacpy. Kalifornie je bohuzel znama nejenom pro zlatou horecku nebo Hollywood , ale take pro svuj neslavny provoz – celkem pet mest (vcetne San Franciska a San Jose ) v tomto state se veslo do zebricku dvanactky mest s nejhorsimi silnicnimi zacpami v cele Americe. Nekonecna kolona se line plazila, a se mnou po chvilce zacali hrat vsichni certi. Kdyz jsme se tedy asi po hodine zase rozjeli, trochu jsem pridala na plyn. Opravdu trochu, alespon tak mi to v tu chvili prislo. Radostne kouknu na ceduli informujici me o tom, ze asi za 15 minut budeme doma a uz se tesim, jak si dam ten zbyly rizek s bramborovym salatem a budu krasne odpocivat. Avsak hned nato neradostne kouknu na zpatecniho zrcatka, ve kterem vesele blikaji modra svetylka. Tak, a je po idylce.

Poslusne tedy hned sjedu na pravy okraj dalnice, sedim v aute, ruce na volante i kdyz nejradsi bych si vysekla poradny policek. Takhle se nechat nacapat primo za humny! Serif se pomalu vyhrabe z jeho blikajiciho vozidla a ja jenom pokorne klopim zrak a nasazuji kajicny vyraz v obliceji. "Ridicsky prukaz, prosim". Bez otaleni jej vytahuji z penezenky a predam jej memu polapiteli. Ten s nim odejde zpet do sveho vozidla, projede mou ridicskou minulost a po chvilce se vraci zpet. Tajne doufam, ze polehcujici okolnosti by mohl byt fakt, ze jsem jeste za rychlou jizdu nikdy nedostala pokutu. "Vis, proc jsem te zastavil?" prisne se me taze. "No za pomalou jizdu to urcite nebude", chce se mi sarkasticky odseknout, ale to bych si tu v zivote nedovolila. Uz to tak je, ze lide tu maji k strazcum zakona velky respekt. Opravdu velky. Poctive se stydim a snazim se mu vysvetlit, ze jsem prosedela hodinu v dopravni zacpe. Je vsak neoblomny a zacina mi nekompromisne vypisovat pokutu. To jsem tomu dala na frak. Co ted? Bylo mi jasne, ze pokuta bude pekne mastna, nehlede na to, ze kdyz tu jedete o 15 mil navic od povolene rychlosti, muze vas pan policajt okamzite spoutat a odvezt do vezeni.

Zoufale se snazim prijit na nejakou originalni vymluvu, ale mozek me na plne care zrazuje. Vymluvy na preplneny mocovy mechyr tu sice obcas zaberou, ale pri pohledu na kamennou tvar meho polapitele je mi jasne, ze bych neuspela. Neumim proste lhat, zvlast jsem-li tvari v tvar zakonu, jeste ke vsemu americkemu. Sazim tedy na stare dobre prislovi, ktere pravi, ze “S pravdou nejdal dojdes” a spoustim proslov, ktery i mne samotnou nacisto prekvapuje.

“Nedavej mi, prosim te, pokutu. Ja vim, ze jsem jela rychle, ale mam od znameho pujcene tohle SUV a nejsem na nej zvykla. Jenom jsem trochu pridala plynu a neuvedomila si, ze jedu nedovolenou rychlosti. Kdyz jedu jenom o neco rychleji v moji Honde, tak to okamzite vim, protoze jak je uz stara, zacne se cela trast a hned je mi jasne, ze mam zpomalit." Co vam budu povidat. Kdo tvrdi, ze s pravdou se nejdal dojde, ten v tom nema moc poradek. Protoze tohle byla svata pravda pravdouci. Moje stoleta Honda se vzdy pri prekroceni povolenych 65 mil za hodinu tak rozklepala, ze jsem se ani nemusela divat na rucicku tachometru, abych vedela, ze mam trochu ubrat. Na rozdil od noveho SUV, ktere jede jako po masle bez jakychkoli varovnych signalu ci pazvuku.

Nasledovala hrobova chvilka ticha, ktera mi vsak pripadala jako vecnost. Treba se ten prisne vypadajici mladenec prece jenom slituje, mavne rukou a pusti me. Ten se vsak misto toho k memu udivu rozchechta na cele kolo: "Prosim te, vzdyt jsem sam mel co delat, abych te dohnal!".

Tak na takovy argument uz jsem opravdu nemela. Ja, ktera ridicak udelala az na druhy pokus? Ja, ktera se jeste na stredni skole nechvala kamaradkami prevadet pres prechod jako nejaky nevidomy? JA? Najednou me presla veskera ma snaha dal panacka presvedcovat a misto toho jsem se na chvilku zacepyrila radosti, ze na me nestacil ani sam serif. To tu jeste nebylo.

Pokuta me nakonec neminula, ale prece jen mi trochu polevil. Nameril mi 86 mil za hodinu, ale na pokutovy listek nakonec napsal, ze jsem jela "jenom" osmdesatkou. Za kazdou mili navic totiz platite o to vetsi pokutu. Dodnes nevim, co me to tenkrat napadlo. Takovy nesmysl - ale ja jej podala s naprostou vaznosti a presvedcivym hlasem. Proste jsem verila, ze me pochopi. Je dobre v neco verit. Paris Hilton s Bibli v ruce nasla ve vezeni Boha. Ja jsem nasla v poste predvolani pred soud, pokutu na $140.00 a vyssi pojistku na auto na tri roky. Ale reknu vam, byl to strasne krasnej pocit polozit toho sebevedomyho serifa na lopatky. Jeste ted se mi trese hlas i kolena - ale ted uz jenom smichy :)

Autor: Lenka Leon | úterý 18.9.2007 5:59 | karma článku: 19,33 | přečteno: 1796x
  • Další články autora

Lenka Leon

Jazykové salto mortale aneb Máš dvě velký koule?

Vy, kteří jste se někdy učili cizím jazykům, mi dáte za pravdu, že občas z nás neúmyslně vypadnou zkomoleniny, které nás nejednou dostanou do svízelných situací. Sama jich mám pár na svém kontě, ale dnešní blog bude o mojí kamarádce. Jmenuje se Andrea a je to veselá kopa. Procestovala už snad celej svět a kromě toho, že je to krásná ženská, její srdce je velikosti Texasu a okolních států a to rozdává na všechny strany. Občas je roztržitá a zkomolí nějaké to slovíčko - a já mám pak o čem psát.

22.4.2012 v 8:17 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Lenka Leon

Pět mladých, krásných a svižných námořníků

Loni jsme se s mou kamarádkou Petrou rozhodly vyrazit na výlet na jih, do mexického Caba. Vydaly jsme se do pouště mezi obří kaktusy. Okoštovaly několik druhů tequilly. Ale hlavně nás zlákalo moře a dvě jachty America's Cup, které zrovna zakotvily právě v tomhle přístavu. Cíl byl jasný - vyhrát závod nad druhou jachtou. Pod dozorem pěti mladých, krásných a svižných námořníků jsme ještě s dalšími čtyřmi soutěžícími zaujali naše čestná místa na lodi a s vervou jsme tahali za lana a poctivě plnili všechny jejich pokyny. Potom jsme se všichni poplácali po zádech, když naše jachta jako první doplula k vítězné bóji.

25.8.2011 v 7:16 | Karma: 14,05 | Přečteno: 2020x | Diskuse| Cestování

Lenka Leon

Moje nebojácná kamarádka Lucka

Tahle moje kamarádka, to je vám taková odvážná školačka. Umí naprosto ďábelskou česnekovou pomazánku. Jeden čas pracovala ve vězení. A nepřejte si být tím hajdalákem, co ji jednou přepadnul v noci na parkovišti.

11.2.2011 v 7:15 | Karma: 21,83 | Přečteno: 2212x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Můj život v milostném trojúhelníku aneb nic netrvá věčně...

... ani láska k slečně. "Bob sedí před tvým bytem a čeká na tebe", pípla mi tuhle textovka od bývalé sousedky. Ach tak! Záletníkovi se zastesklo po mojí laskavé náruči. Jenže ouha. Pozdě bycha honiti. Jednoho dne mi došlo, že musím s životem v milostném trojúhelníku skoncovat. Jednou provždy.

15.1.2011 v 7:31 | Karma: 22,23 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Osobní

Lenka Leon

Nase multi kulti kancelar

"Deti cerne, zlute, bile, kazde v jinem svetadile". Zpivali jsme si zvesela na zakladni skole v hudebce. Nase kancelar je pestrobarevna a sklada se hned z nekolika svetadilu. Jak si tam pod jednou strechou zijeme?

14.5.2010 v 7:09 | Karma: 21,34 | Přečteno: 2647x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3853x
Jsem jednou z davu tech mnoha "Husakovych deti" co ma hlavu v oblacich, nohy v toulavych botach, a srdce v San Francisku. "One day if I do go to heaven, I'll look around and say: "It ain't bad, but it ain't San Francisco."